Schoorsteen besteld, hoe wordt het verstuurd en wat de doen bij beschadigingen?
Onze dubbelwandige schoorstenen zijn gemaakt van V4A en V2A edelstaal, met keramische isolatie en hebben materiaal dikte van 0,5mm. Deze dikte voldoet uiteraard aan de hoogste kwaliteit eisen voor een schoorsteen, maar het is nog steeds zeer dun staal, wat makkelijke beschadigd kan worden. Wij verpakken en verzenden onze producten op een manier dat de schade zo minimaal mogelijk blijft, maar helaas is het niet 100% zeker. In deze blog vertellen wij wat meer wat te doen bij leveringen en eventuele beschadigingen.
Verpakking
Wij verpakken onze dubbelwandige schoorsteen onderdelen in dubbelwandige kartons van hoge kwaliteit. Het dubbelwandige karton zorgt stabiliteit en is daardoor moeilijk de verbuigen en lastig in te deuken. Uiteraard beschermt het niet tegen alle schade, maar komt al een heel eind. Dit karton wordt gebruikt om alle schade van buitenaf zo goed als mogelijk beschermen.
Naast schade van buitenaf, zorgen wij er ook voor om de onderdelen onderling van elkaar te beschermen. Alle kachelpijp lengte elementen en een paar andere poreuze elementen zijn ook per element in een karton gestopt. Is er ruimte in het grote karton naast alle onderdelen die zijn toegevoegd, dan wordt die ruimte opgevuld, zodat de onderdelen niet kunnen bewegen in de doos.
Het ontvangen van de bestelling
Een beschadiging kan tijdens de productie, het inpakken en het transport gebeuren. Het is daarom van belang om bij ontvangst uw pakket goed te controleren. Als er bijvoorbeeld deuken in het karton zitten, kan het al zijn de er onderdelen beschadigd zijn. Transportschaden moeten geclaimd worden bij de transporteur. Als u ziet dat het pakket beschadigd is aan de buitenkant moet u het pakket onder voorbehoud aannemen of niet aannemen. Zodra u de handtekening zet voor een normaal ontvangst, ziet de transporteur het als pakket aangenomen en kunnen geen transportschaden gemeld worden.
Heeft u het onder voorbehoud aangenomen, dan moet u controleren of de elementen beschadig zijn. Als ze beschadigd zijn, moet u winkel waar u het besteld heeft contacteren en foto’s sturen: Foto’s van het beschadigde element(en) en van de binnen en buitenkant van het karton. Het is van belang dat u dit binnen 24 uur na ontvangst van de onderdelen meldt, omdat het daarna vaak niet meer geaccepteerd wordt.
Tijdens de productie en verpakken van dubbelwandige schoorstenen, kan het uiteraard gebeuren dat onderdelen beschadigd raken. Als u de bestelling heeft ontvangen (en er zijn geen beschadigen aan de doos te vinden), moet u elk onderdeel direct controleren op krassen of deuken. Als beschadigingen vindt, moet u dit ook zo snel als mogelijk melden. Dit is van belang, omdat als het u op een later moment gaat controleren en beschadigingen op de rookkanalen vindt, wij niet kunnen controleren of dit door ons of door iets of iemand anders is gemaakt en het daardoor niet kunnen vergoeden. Omdat wij van een afstand de kachelpijp onderdelen niet kunnen beoordelen, hebben wij ook foto´s van de beschadigingen benodigd en bij meerdere beschadiging een foto van alle beschadigde element op 1 foto.
Heeft u bestelling van ons ontvangen en ziet u beschadigingen en weet niet wat u moet doen of heeft u een tip hoe wij onze verpakking nog kunnen verbeteren, schroom dan niet om ons te contacteren via email of de telefoon. Wij helpen u dan graag verder om een passende oplossing of tips te geven.